miércoles, 16 de marzo de 2011

Unidad 1 - Uso del Diccionario




BPO Success – Best Practices for Organizational Changes

There is a growing interest in outsourcing among businesses to outsource their business processes, started as a cost saving technique but now business process outsourcing is considered as a strategic initiative for companies to stay competitive in the global market. As the size and complexity of the outsourcing project grows, companies need to manage multiple outsource vendors, success of BPO depends on coordination between different vendors located in different countries and time-zones
Organizations must have an effective organizational structure and governance to maintain successful relationship with the outsource vendors. Having a well drafted outsource contract alone cannot help, it needs resources like training, change management, organizational restructure, governance body, etc to successfully mange the outsource vendor relationship. If the outsource vendor is located in offshore locations then the businesses need to consider issues like time-zone differences, cultural mismatch, etc, in managing the project teams. Only few organizations understand that the hardest work begins only after the outsource contract has been signed. Many organizations underestimate the complexities involved in executing and managing the outsource projects.

PALABRAS NUEVAS:
Drafted: v. “proyectado, diseñado” (de contenido)
Issues: n.(C) asuntos (de contenido)
Grows: v. “crecer” (de contenido)
Offshore: adj.  “en el exterior” (de contenido)
Mismatch: N(U) “desajuste” (de contenido)

CATEGORIAS LEXICALES:
Sustantivos: business, locations
Adjetivos: effective, few
Adverbios: successfully, well
Verbos: is, grows
Conjunciones: but, and
Preposiciones:  between, like
Artículos: an, the
Prefijo: outsource, multiple
Sufijo: complexity, organizational
Cognados falsos:  
Cognados verdaderos: interest, multiple

IDEA PRINCIPAL: La tercerización es una estrategia usada por las empresas actualmente para permanecer competitivos en el mercado global.

Hay un creciente interés en la tercerización entre las compañías para subcontratar (tercerizar) sus procesos de negocios, que comenzó como una técnica para reducir costos, pero ahora la tercerización de los procesos del negocio es considerada como una iniciativa estratégica de las compañías para permanecer competitivos en el mercado global. A medida que crezca el tamaño y la complejidad del proyecto de tercerización, las compañías necesitan manejar múltiples contratistas, el éxito de BPO dependerá de la coordinación entre los diferentes proveedores localizados en diferentes países y zonas horarias.
Las organizaciones (empresas) deben tener una estructura organizacional y una gerencia efectiva para mantener una relación próspera con los contratistas. Tener solo un contrato de  tercerización bien proyectado no ayuda, se necesita recursos como entrenamiento, gestión de cambio, reestructuración organizacional, cuerpo gerencial, entre otras; para administrar exitosamente las relaciones con los contratistas.
Muchas organizaciones subestiman la complejidad que está envuelta en la ejecución y gestión de los proyectos de tercerización. 

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